Svi mi kao poduzetnici imamo viziju gdje želimo biti za jednu, tri, pet ili više godina. To je naš osobni cilj koji želimo doseći. Ako smo iskreni prema sebi, prije svega nas on motivira da se upustimo u vode samostalnog poduzetništva. Kako ćemo do tog cilja doći često je u drugom planu. Na koje ćemo načine voditi našu tvrtku i koji ćemo pristup imati tržištu, također nije baš nešto o čemu prvo razmišljamo dok se vidimo u nekoj točci u budućnosti.
Upravo iz razloga što se nismo sustavno posvetili načinima kako doći do onoga gdje želimo biti, dogodi da do toga ne dođemo tako brzo i efikasno kako smo mogli da smo barem u grubim crtama odredili glavne okosnice našeg poduhvata.
Također je vrlo izvjesno da ćemo i doći do tamo gdje želimo biti, ali ćemo na tom putu koji je vođen dnevnom politikom, izgubiti prilike koje smo mogli realizirati da smo se našoj ideji posvetili sa više fokusa i sustavno.
ZAŠTO, KAKO, GDJE, KADA , KOLIKO…. Su neka od pitanja na koja nam je u interesu da imamo odgovore prije nego se izložimo poduzetničkom riziku ili prije nego krenemo u značajnije promjene naše aktualne poslovne politike.
Poslovni plan definira ciljeve i vrijednost investicije, izvore financiranja te projekcije budućih tokova novca i poslovnih rezultata u određenom razdoblju. To je dokument koji opisuje poduzetničku ideju i njene rezultate te sredstva, resurse i metode potrebne za realizaciju te ideje. Pruža osnovne informacije o investitoru, njegovom financijskom položaju i očekivanim promjenama financijskog položaja nakon realizacije ideje, te pokazuje efikasnost investicije kroz mogućnost povrata uloženih sredstava i zarade.
Izrada poslovnog plana započinje s ciljem. Poslovni plan je u svojoj suštini definiranje cilja i načina kako ga postići. To je dokument kojim se razrađuje poduzetnička ideja, procjenjuje poslovanje poduzeća u budućnosti, koji opisuje što se namjerava raditi, gdje, kako, kada i uz kakve očekivane poslovne rezultate. Poslovnim planom se cjelovito i potanko obrazlažu ulaganja u posao, ocjenjuju razne poslovne varijante i njihova poslovna učinkovitost te procjenjuje poslovni rizik.
Osim za naše potrebe kao poduzetnika, poslovni plan koristiti će nam prilikom pribavljanja financiranja kod banka, leasing-a, prilikom apliciranja za bespovratna sredstva ili pak pribavljanja povoljnijih zajmova kakve primjerice nudi HAMAG-BICRO.
Nemojte propustiti priliku ostvariti ono u što vjerujete samo zato što nemate vremena planirati. Mi ćemo planirati za Vas.